Pocolococreativo.se

Hjälp att flytta hemifrån

Rot- och rut vid flytt

Det här med rot och rutavdragen är inte alltid jättelätta att förstå sig på. När är det man egentligen får dra av betalning? Hur mycket? Och vad är skillnaden på rot och rut? Ja, frågorna blir snart många – och speciellt när man är i ett skede då man på grund av diverse saker skulle behöva använda sig av det för att kostnaden dragit iväg. En klassisk tid då man lätt märker att pengarna rullar bort är vid flytt. Då står man mellan två bostäder, varav den ena måste städas rent och göra snygg, medan den andra ska man flytta in i och vill så klart ha nya saker som passar in i den nya bostaden. DEt är ett jobb, och det är inte alltid lätt. Men någonting som kan hjälpa, det är att förstå sig på det här med ROT-avdrag, så att du vet när du kan ta in hjälp istället för att göra allting själv. Exempelvis kan du använda dig av ROT-avdraget när du ska flyttstäda. Det gör att du sparar väldigt mycket pengar, och inte heller behöver ligga på alla fyra för att skrubba bort smutsen. Däremot gäller det inte vid själva flytten, men det finns många prisvärda flyttfirmor som ser till att det korrekt till ändå. En varm rekommendation för dig som bor i stan är Flyttfirma 7 trappor utan hiss, eftersom det är en flyttfirma som verkligen ser till att allting går korrekt till och, som namnet låter, klarar av 7 trappor utan hiss utan minsta problem. Har du andra funderingar kring vad som gäller med flytt och rut/rot-avdrag  rekommenderas den här chatten om rotavdraget, alternativt att du klickar dig in på Skatteverket och läser mer där. Det är mycket viktigt att kolla sina rot- och rutavdrag, annars kan det lätt bli fel.